Logo’n ramă

Logorama e un scurtmetraj scris şi regizat de francezii de la H5, François Alaux, Hervé de Crécy şi Ludovic Houplain, fiind produs de Autour de Minuit. Acţiunea filmului se petrece într-un Los Angeles stilizat, şi e prezentată în totalitate prin intermediul a mai mult de 2500 de logo-uri şi mascote. Premiera a avut loc cu un an în urmă în cadrul Festivalului de Film de la Cannes, primind premiul Prix Kodak. A fost cel care a deschis Festivalul de Film Sundance şi a câştigat anul acesta premiul Oscar pentru cel mai bun scurtmetraj-animaţie.

Logorama ne prezintă o lume supra-comercializată alcătuită numai din logo-uri şi mărci comerciale reale care sunt distruse de o serie de dezastre naturale (inclusiv un cutremur şi un val uriaş de petrol). Logotipurile sunt utilizate pentru a descrie un univers alarmant (asemănător cu cel în care trăim), cu toate semnele grafice care ne însoţesc în viaţa noastră de zi cu zi. Acest univers supra-organizat e transformat în mod violent de către cataclism, devenind fantastic şi absurd. Este prezentat triumful creativităţii asupra gândirii raţionale, în care învingătoare sunt natura şi imaginaţia omului.”

Conform Arramedia, „Logo-ul este primul element al identităţii corporative ce ia naştere de cele mai multe ori odată cu înfiinţarea societăţii şi se dezvoltă împreună cu aceasta. Alegerea corectă a logo-ului este esenţală deoarece prin intermediul său se comunică imaginea firmei, atrage atenţia consumatorilor şi tot logo-ul este cel care contribuie la dezvoltarea companiei.” Iar baieţii de la Caţavencu au scris la un moment dat:Apple a impus conduita grafică şi a dus designul pe cele mai înalte culmi de civilizaţie şi progres. E singura companie care poate fi recunoscută după înfăţişare, nu numai după logo. Aliniaţi zece laptop-uri. Oricine va recunoaşte Mac-ul din prima. Apoi, la bani mărunţi, se vor identifica şi ceilalţi producători, care pot fi lesne confundaţi, indiferent de numărul de beculeţe şi stick-uri. Toţi cei care spun că astea sînt bulşituri să binevoiască să-şi aducă aminte ceva despre cel mai iubit calculator din viaţa lor. Abia atunci mai stăm de vorbă.”

Vrem, nu vrem, designul grafic, simbolurile, trademark-urile, logo-urile, toate fac parte din existenţa noastră zilnică, ele ajung să vândă singure idei şi stiluri de viaţă. Suntem invadaţi de semne grafice, trăim în epoca lor. Oare e cazul să ne alarmăm? Nu ştiu, însă pregătiţi-vă ochii pentru asta:

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: