Cannes Cannes

A 65-a ediţie a Festivalului de film de la Cannes, ediţie aniversară care s-a desfăşurat între 16 şi 27 mai, a avut 22 de concurente în secţiunea competiţională. Dintre acestea, 5 au fie regizori americani, fie personaje americane. Filmele au părut mult mai accesibile decât în anii precedenţi. În deschidere a fost proiectat filmul lui Wes Anderson, „Moonrise Kingdom”, o frumoasă poveste de maturitate despre prima iubire. Premiul cel mare a fost înmânat austriacului Michael Haneke pentru „Amour”, un portret onest şi emoţionant al unui cuplu vârstinc ce se confruntă cu deteriorarea fizică şi mentală a soţiei după o serie de atacuri cerebrale. Dramedia „The Angels’ Share”, a englezului Ken Loach, a primit Premiul Juriului. După ce a câştigat marele premiu al juriului la Festivalul de Film Sundance, la începutul anului, „Beasts of the Southern Wild” a primit Caméra d’Or, concurând la Cannes în secţiunea Un Certain Regard.

Pentru Palm D’Or au concurat şi două filme cu gangsteri, ambele cu distribuţii impresionante. Unul e „Killing Them Softly”, scris şi regizat de australianul Andrew Dominik, iar celălalt e „Lawless”, al regizorului neo-zeelandez John Hillcoat, cu un scenariu semnat de muzicianul Nick Cave. Tot în competiţie au mai fost proiectate: „Cosmopolis”, noul film al lui David Cronenberg cu Robert Pattinson; „On the Road”, adaptarea lui Walter Salles la romanul cult al generaţiei beat de Jack Kerouac, cartea fiind descrisă ca fiind „un studiu despre tinerii care refuză să muncească, aşa cum erau ei, şi care cutreieră ţara la limita dintre delincvenţă şi vagabondaj”; provocatorul „The Paperboy”, al lui Lee Daniels; „Mud”, cu Matthew McConaughey şi regizat de Jeff Nichols; „Holy Motors”, de Leo Carax, despre „o zi din viaţa unui bărbat care îşi schimbă viaţa de la o oră la alta, aşa cum un asasin trece de la o ţintă la alta”. Româncele Cristina Flutur şi Cosmina Stratan au adus cinematografului românesc încă un succes major, prin premiile de interpretare la filmul „După Dealuri”, aflat şi el în competiţie.

Printre filmele menţionabile, aflate în afara competiţiei, s-au numărat „Hemingway & Gelhorn”, cu Clive Owen şi Nicole Kidman, despre scriitorul Ernet Hemingway şi cea de a treia lui soţie, jurnalista Martha Gelhorn, dar şi „7 Days in Havana”, o antologie despre Havana de astăzi.

În concluzie, Cannes 2013 pare să fi reuşit să ofere publicului, încă o dată, poveşti captivante şi provocatoare despre iubiri noi şi vechi, despre pasiune, despre sentimente şi despre idei care fac viaţa să merite a fi trăită. Afişul ediţiei de anul acesta a înfăţişat-o pe Marilyn Monroe suflând într-o lumânare de pe un tort. Marilyn, de la a cărei dispariţie de împlinesc 50 de ani, nu a participat niciodată la festival, dar imaginea ei a fost reprezentativă pentru a 65-a aniversare a Cannes-ului.

Mai jos se găsesc postate, în ordine alfabetică, posterele celor mai importante filme proiectate la Cannes, filme pe care intenţionez să le urmăresc în viitorul apropiat.

   

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: