Săptămâna-n Filme ☆ 2010

★★★★★★★★★★
Jurnal săptămânal al filmelor aflate la prima mea vizionare
☆ 2010 ☆

27 decembrie 2010 – 02 ianuarie 2011:

Black Swan [8★] Somewhere [8★] How to Train Your Dragon [8★]

20 – 26 decembrie 2010:

♦ „Fred Claus” ni-l prezintă pe Fred, fratele imatur şi iresponsabil al lui Moş Crăciun, care este nevoit să se întoarcă acasă la Polul Nord după o lungă absenţă. Fred Claus a trăit toată viaţa în umbra foarte impozantă a fratelui său. Fred a încercat, dar n-a prea reuşit, să urmeze exemplul trasat de mai tânărul Nicholas care e un sfânt perfect. Nicholas este un model de generozitate, în timp ce Fred e exact opusul, este genul obraznic, leneş, ghinionist şi falit. La un moment dat Fred este nevoit să apeleze la Nicholas, acesta din urmă acceptând să-l ajute, cu o singură condiţie: să vină la Polul Nord şi să muncească în atelierul lui Santa Claus. Fred nu prea are stofă de spiriduş şi cum Crăciunul se apropie cu repeziciune, el e pe cale să pună în pericol cea mai veselă sărbătoare a anului.

13 – 19 decembrie 2010:

„Elf” spune povestea lui Buddy, un copilaş orfan care, în ajunul Crăciunului, se strecoară din întâmplare  în sacul cu jucării al lui Moş Crăciun şi e transportat la Polul Nord şi crescut ca un elf. Ani mai târziu, Buddy află că nu e un elf adevărat, şi hotărăşte să se întoarcă în New York pentru a-şi descoperi adevărata familie şi identitate. Astfel începe o serie întreagă de aventuri captivante şi extrem de amuzante, „Elf” dovedindu-se, în mod surprinzător, a fi un film cu o inimă mare şi mult şarm. Unul dintre cele mai memorabile filme din istoria recentă a genului.
♦ Este perioada Crăciunului şi toţi membri familiei Rodriguez se reunesc în casa părinţilor din Chicago, situată în apropierea parcului Humboldt, moment care coincide cu întoarcearea în siguranţă a mezinului, care luptase în Irak. Pentru Jesse, venirea acasă înseamnă reaprinderea unor vechi sentimente pentru o fostă iubită, deşi ea nu pare să-l ierte pentru că a părăsit-o în trecut. Sora sa, Roxanna, este o actriţă care aşteaptă de ani de zile fără succes să îşi împlinească visurile hollywoodiene. Iar fratele cel mare, Mauricio, spre mâhnirea mamei sale, o aduce cu sine pe noua şi sofisticata lui soţie, care provine dintr-un cu totul alt mediu şi pare mai interesată de carieră decât de conceperea şi creşterea unui copil.
Pe parcursul unei săptămâni pline de evenimente, care par a consemna ultimul lor Crăciun împreună, tradiţii vor fi celebrate, secrete vor fi dezvăluite, şi decizii mari ale vieţii vor fi luate. Totul începe cu mama, pe nume Anna, care îşi anunţă copiii că intenţionează să divorţeze de tatăl lor, Eduardo. Şocul acestei dezvăluiri îi determină pe Jesse, Roxanna şi Mauricio să îşi reevalueze trecutul şi să se gândească cu seriozitate la viitor. Dar atunci când unul dintre membri familiei traversează o perioadă de criză, vechi resentimente sunt uitate, legături familiale se reafirmă, forţa binefăcătoare  a umorului îşi spune cuvântul, iar familia descoperă că e mai unită şi mai puternică ca niciodată.
„Nothing Like the Holidays” e o celebrare a vieţii şi a ideii de familie, e amuzant, înduioşător, romantic, distractiv, emoţionant, e un film încântător, cu dialoguri şi interpretări actoriceşti excelente.

06 – 12 decembrie 2010:

• „The Town” este unul dintre cele mai bune filme ale anului 2010, fiind pretendent la multe premii Oscar. Este povestea complexă, inteligentă, intensă şi captivantă a patru oameni – hoţi, rivali şi prieteni – urmăriţi pe străzile din Boston de un agent FBI plin de zel, şi o femeie care îi poate distruge pe toţi.
Doug MacRay este un infractor profesionist, liderul unui grup nemilos de spărgători de bănci, grup care se mândreşte cu faptul că reuşeşte să jefuiască tot ce-şi doreşte şi să scape nepedepsit. Cu niciun ataşamente real, Doug nu se temea că va pierde vreodată pe cineva apropiat. Dar totul s-a schimbat odată cu cel mai recent jaf, când, pentru o perioadă scurtă de timp, au luat un ostatic – managerul de bancă Claire Keesey. Deşi au lăsat-o să plece nevătămat, Claire este speriată şi conştientă de faptul că jefuitorii îi cunosc numele şi adresa. Dar ea lasă garda jos atunci când întâlneşte „accidental” un bărbat modest şi fermecător pe nume Doug, fără să realizeze că el este acelaşi om care cu doar câteva zile în urmă a terorizat-o. Atracţia instantanee dintre ei se transformă treptat într-o poveste de dragoste pasională, care pentru Doug reprezintă pasul spre o nouă viaţă, dar care ameninţă să-i poarte pe cei doi pe o cale periculoasă şi potenţial fatală.
„The Town” este un film ambiţios, foarte bine regizat, e un thriller eficient, un film cu adevărat cool.


29 noiembrie – 05 decembrie 2010:


22 – 28 noiembrie 2010:

• Într-o suburbie americană liniştită, cu locuinţe curate, înconjurate de clasicele garduri albe şi tufişuri de trandafiri, există o singură casă de culoare neagră, în stil gotic, care are în faţă o peluză neîngrijită. Casa întunecată şi sumbră este locuită de către cel mai mare ticălos al planetei, pe nume Gru. Un „rău de profesie”, fascinantul Gru se desfaţă cu toate lucrurile rele, triumfând asupra tuturor celor care-i stau în cale.
Gru este detronat de către mai tânărul său rival, Vector, care fură piramidele de la Giza, înlocuindu-le cu nişte imitaţii perfecte, determinând astfel autorităţile să păzească cu străşnicie obiective turistice precum Marele Zid Chinezesc sau Turnul Eiffel. Echipat cu un asistent morocănos şi excentric şi cu o armată de minioni galbeni teribil de amuzanţi, super-ticălosul Gru intenţionează să realizeze cel mai spectaculos jaf posibil: să fure Luna de pe cer. Pentru ca planul său să funcţioneze, el e nevoit să adopte trei orfane adorabile pe nume Agnes, Edith şi Margo. Fetiţele reuşeşc să îi îmblânzesc sufletul lui Gru şi să-i atingă coarda sensibilă, privindu-l ca pe un potenţial tată. Şi astfel, are loc o dublă donare de destin – fetele primesc ce au ele nevoie, iar Gru se umanizează.
„Despicable Me” este plin de inventivitate şi aventură, este energic, amuzant şi distractiv, reuşeşte cu succes să te binedispună. Filmul are multe personaje şi replici reuşite şi o melodie tematică pe măsură, însă minionii sunt cei cu adevărat memorabili, dând o mare parte din sarea şi piperul acestei poveşti (pe pagina oficială a filmului puteţi să îi căutaţi pe fiecare după forma şi tipologia lui). Iar Gru poate fi comparat cu multe alte personaje de gen, însă, luaţi la pachet, el şi pocitania sa de câine îmi amintesc într-o anumită măsură de Dick Dastardly şi câinele său Muttley.


15 – 21 noiembrie 2010:


08 – 14 noiembrie 2010:


01 – 07 noiembrie 2010:

„The Book of Eli” este un thriller post-apocaliptic, al cărei erou este Eli, un călător solitar, unul dintre puţinii supravieţuitori ai războiului planetar care a ucis aproape toată populaţia globului. La vreo 30 de ani după război, Eli străbate singur întinderile pustii ale ceea ce fusese altădată America. Lumea e devastată, nu există nicio urmă de civilizaţie sau lege, oraşele sunt distruse, pământul pârjolit, iar drumurile aparţin unor bande de tâlhari care sunt în stare să omoare un om pentru absolut orice. Eli a supravieţuit vânând animale mici şi căutând provizii prin casele distruse.
Eli este un personaj fascinant – calm, liniştit, sigur pe sine, cu o atitudine meditativă demnă de un profet. Un luptător de nevoie şi nu de plăcere, Eli nu doreşte decât pacea, dar dacă e provocat, el nu va ezita să-şi distrugă atacatorul. El poartă în ghiozdan o carte sacră, pe care încearcă să o protejeze. Această misterioasă carte pare a fi ultimul volum existent şi ar putea fi cheia care îi poate reuni pe oameni şi pe baza căreia se poate construi o nouă societate. Eli apără speranţa de viitor; o speranţă pe care a purta-o cu el în toţi aceşti ani şi pe care este hotărât s-o împlinească. Mânat de această hotărâre şi condus de credinţă, Eli face tot ce-i stă în putinţă pentru a supravieţui şi pentru a-şi împlini menirea.
Ajuns într-o aşezare umană mai răsărită, el este adus înaintea lui Carnegie, despotul autoproclamat al acestui oraş transformat în refugiul hoţilor şi criminalilor. Carnegie este singurul om care pare a înţelege puterea pe care o deţine Eli. Acesta îşi doreşte cartea cu orice preţ, deoarece crede că prin puterea acesteia va putea manipula oamenii aşa cum îşi doreşte. Între timp, fiica adoptivă a lui Carnegie, Solara, se simte fascinată de Eli pentru alt motiv: ea vede în el o lumină care o poate conduce dincolo de lumea creată de tatăl ei vitreg. Dar nu le va fi uşor să-l abată pe Eli de la calea sa.
„The Book of Eli” este un film captivant cu aspect de western, care vorbeşte despre umanitate, credinţă, disperare, curaj, speranţă, civilizaţie şi determinare.


25 – 31 octombrie 2010:

David Dutton este şeriful micului şi placidului oraş Ogden Marsh, exemplu perfect al suburbiei americane. Toţi se cunosc între ei formând o comunitate aparent fericită şi muţumitoare. La un moment dat, însă, lucrurile scapă de sub control, iar micul stabiliment edenic se destramă. Unul câte unul, locuitorii din Ogden Marsh încep să dezvolte comportamente deviante, agresive. Nu mai ţin cont de sentimente, grade de rudenie sau auto-cenzură socială. Pe scurt, sunt loviţi de nebunie şi devin ucigaşi maniaci. Comportamentul bolnav al acestora este cauzat de o toxină eliberată în sursa de apă potabilă a orăşelului. Şeriful, împreună cu soţia sa însarcinată şi cu alte două persoane neinfectate, este obligat să lupte împotriva bestiilor umane pentru a supravieţui şi a scăpa dintr-un oraş aflat de-acum în carantină, păzit de soldaţi instruiţi să nu lase pe nimeni să intre în sau sa iasă din oraş.

18 – 24 octombrie 2010:

• „Robin Hood” spune povestea legendarului personaj care,  pornind în viaţă ca proscris, ajunge să devină simbolul etern al libertăţii poporului său, o emblemă a dreptăţii şi justiţiei, înflăcărând imaginaţia pasionaţilor de aventură, generaţie după generaţie.
Aceasta este o ecranizare total diferită a popularei poveşti despre Robin Hood. Nu avem de-a face cu acel Robin Hood care fură de la bogaţi, dând săracilor. Cel puţin nu încă. „Robin Hood” este o cronică a vieţii unui expert în mânuirea arcului, interesat iniţial doar de binele propriu, începând cu serviciul său în armata regelui Richard I împotriva francezilor.
După moartea lui Richard în batalia de la Châlus Chabrol, Robin se întoarce în Nottingham, unde descoperă că oamenii suferă din cauza corupţiei unui şerif despotic şi a taxelor exagerate, şi unde se îndrăgosteşte de văduva Lady Marion, o femeie sceptică în ceea ce priveşte identitatea şi motivaţiile acestui „cruciat din pădure”. Sir Robin îşi foloseşte inteligenţa şi abilităţile militare pentru a scăpa satul de tiranie şi corupţie şi de asemenea speră să câştige afecţiunea lui Lady Marion în timp ce îşi conduce oamenii prin pădurea Sherwood spre victorie. Într-o ţară slăbită de decenii de războaie, cu un nou rege incapabil să-şi conducă poporul, şi vulnerabilă la ameninţările venite de peste hotare, Robin Hood şi aliaţii săi pornesc într-o aventură care va împiedica ţara să cadă pradă unui război civil sângeros şi va încerca să redea Angliei gloria pe care o merită.


11 – 17 octombrie 2010:

04 – 10 octombrie 2010:

♦ „Grown Ups” este o comedie despre cinci buni prieteni din copilărie, care se întâlnesc după treizeci de ani, împreună cu familiile, în weekend-ul de ziua Americii. După ce participă la funeraliile fostului lor antrenor de baschet, grupul decide să petreacă sfârşitul de săptămână la casa de lânga lac, loc în care sărbătoriseră în trecut câştigarea campionatului de către echipa lor de baschet. Reluând firul vieţii de unde s-au despărţit, cei cinci vor descoperi că a îmbătrâni şi a te maturiza nu înseamnă neapărat acelaşi lucru.

27 septembrie – 03 octombrie 2010:


20 – 26 septembrie 2010:

♦ Barry B. Benson este o tânără albină care tocmai a absolvit facultatea şi priveşte cu deziluzie faptul că singura carieră pe care o poate alege este în producţia mierii. Acesta descoperă ca vrea mai mult de la viaţă decât o simplă carieră de lucrător la Honex. În timpul uneia din rarele excursii în afara stupului, viaţa lui Barry este salvată de o florăreasă din New York, pe nume Vanessa. Devenind tot mai apropiat de Vanessa, Barry descoperă cu stupoare că oamenii mănâncă miere, prin urmare decide să îi dea în judecată. „Bee Movie” e un film simpatic (marca Jerry Seinfeld) cu un umor predominant verbal, un adevărat comentariu cu privire la importanţa albinelor în ecosistem.
♦ Când Susan Murphy, o tânără din California, este lovită tocmai în ziua nunţii de un meteorit, aceasta se transformă într-un “monstru” imens pe nume Ginormica. O organizaţie guvernamentală secretă o închide într-o inchisoare specială în care se află alţi monştri adunaţi în mod asemănător de-a lungul anilor. Alături de Dr. Cockroach – un savant care s-a transformat într-o creatură jumătate gândac / jumătate om -, Missing Link – un macho, jumătate maimuţă / jumătate peşte (veriga lipsă în evoluţia homo sapiensului) -, gelatinosul şi indestructibilul B.O.B, şi Insectosaurus – gângania de mărimea unui dinozaur -, Ginormica trebuie să lupte împotriva unei invazii extraterestre, încercând să salveze planeta de la dezastru. „Monsters vs. Aliens” este primul film creat direct în format 3-D (Tru3D).

13 – 19 septembrie 2010:

♦ Woody şi Buzz au acceptat faptul că proprietarul lor, Andy, va creşte într-o zi, dar ce se va întâmpla cu ei atunci când va sosi ziua aceea? In cea de-a treia parte a seriei Toy Story, Andy se pregăteşte să plece la colegiu, lăsându-şi jucăriile loiale tulburate de un viitor incert. Andy plănuieşte să pună jucăriile în pod, însă mama lui le arunca accidental şi jucăriile sfârşesc prin a fi donate centrului de zi pentru copii „Sunnyside”, unde vor întâlni feţe noi, cum ar fi Lotso, un ursuleţ de pluş roz şi parfumat şi o papuşă vorbitoare, Ken, care se îndrăgosteşte de Barbie.
Jucăriile îşi fac noi prieteni la grădiniţă, cu excepţia lui Woody, care încearcă să se întoarcă la Andy, dar este luat accidental de o fată pe nume Bonnie, care-l introduce printre jucăriile ei. Una dintre acestea, Chuckles, îi vorbeşte lui Woody despre pericolele de la „Sunnyside”, făcându-l să-şi dorească să se întoarcă înapoi la prietenii lui. Acolo, Lotso şi Big Baby au transformat grădiniţa într-o închisoare de jucării, unde copiii le torturează. Woody se întoarce la „Sunnyside”, iar acum jucăriile trebuie să revină împreună acolo unde Andy le-a lăsat înainte să plece la colegiu.
„Toy Story” e printre cele mai amuzante, inteligente şi emoţionante filme ale anului.

06 – 12 septembrie 2010:

• Ca ofiţer operativ al CIA, Evelyn Salt a depus un jurământ că-şi va face datoria şi-şi va sluji ţara. Loialitatea ei va fi pusă la grea încercare atunci când un dezertor rus, fugit la americani, o acuză că ar fi agent dublu aflat in slujba Rusiei, avertizând totodată Agenţia că va avea loc un atentat la viaţa preşedintelui Rusiei, venit la înmormântarea vice-preşedintelui SUA. Salt fuge, încercând să scape de urmăritori cu ajutorul abilităţilor ei şi al anilor de experienţă ca agent de operaţiuni speciale. Eforturile lui Salt de a-şi dovedi nevinovăţia nu fac decât să atragă şi mai multe suspiciuni privind motivaţia ei. În timp ce vânătoarea continuă, urmărind să dezvăluie secretele din spatele identităţii ei, întrebarea esenţială rămâne: „Cine e Salt?”
„Salt” nu e tocmai „Bourne”, însă e totuşi un thriller plin de acţiune, un film captivant care ştie ce face.


30 august – 05 septembrie 2010:


23 – 29 august 2010:


16 – 22 august 2010:

Adaptare a cărţilor „Aventurile Căpitanului Alatriste”, scrise de Arturo Pérez-Reverte, „Alatriste” prezintă povestea “Căpitanului” Diego Alatriste, soldat de carieră, devenit mercenar, şi aventurile acestuia petrecute în Imperiul Spaniol al secolui al XVII-lea. Filmul este o adevărată reconstituire a unei perioade în care Imperiul Spaniol încă domina lumea, dar trecea printr-o perioadă tulbure, fiind măcinat de lupte interne şi conflictul din Flandra, care înghiţea tot mai multe resurse. Figură eroică, Alatriste este un soldat simplu, un veteran viteaz şi cinstit, care a luptat prin toate marile bătălii, peste tot pe unde Imperiul, Inchiziţia şi toate conflictele acelor vremuri l-au purtat. Povestea e relatată de tânărul Inigo, fiul celui mai bun camarad al „Căpitanului” Alatriste, crescut de acesta după ce tătăl lui a murit pe câmpul de luptă. Inigo, în scrierile sale, este cel ce încearcă să păstreze vie amintirea acestor simpli soldaţi, a caracterului şi sacrificiului lor. El povesteşte cronologic viaţa plină de peripeţii a lui Alatriste, dar mai ales influenţa pe care acesta a avut-o asupra sa. Sunt prezentate astfel luptele (cu lux de amănunte), dar şi perioadele de relativă acalmie, dragostea neîmplinită şi viaţa acestuia în Madridul acelor vremuri, pe fondul intrigilor politice şi a jocurile de culise în care a fost implicat.
„Alatriste” e o pagină de istorie, e o poveste emoţionantă plină de aventură, vitejie, curaj, onoare şi romantism.
„Juana la Loca” spune povestea Juanei de Castilia, fiica regelui Ferdinand şi a reginei Isabella (cuplul de monarhi care finanţaseră în 1492 expediţia lui Cristofor Columb în Lumea Nouă). În august 1496, Juana de Castilla călătoreşte în Flandra, pentru a se căsători cu arhiducele Fernando de Austria, cunoscut sub numele de „Frumosul”, fiul împăratului Maximiliano. Chiar dacă la început căsătoria a fost facută din raţiuni politice, ulterior ei descoperă o puternică atracţie reciprocă, iar dragostea şi pasiunea acestora uimeşte lumea. Împreună au şase copii, iar Juana ajunge să-şi iubească soţul în mod obsesiv. În 1504 Juana devine regină, atunci când fratele şi sora ei mor. Împărţită între obligaţiile de suverană şi necazurile provocate de infidelitatea soţului ei, starea mentală a reginei se înrăutăţeşte. Soţul ei profită de această situaţie şi plănuieşte să o declare nebună şi să o închidă pe Juana într-o mănăstire, pentru a se proclama rege.
„Juana la Loca” îşi propune să prezinte un generos portret al pasiunii, într-o perioadă sensibilă a Spaniei sfârşitului de secol XV. „Juana la Loca” e un film cu o aură radiantă de sofisticare vizuală.


09 – 15 august 2010:


02 – 08 august 2010:


♦ „Death at a Funeral” este un remake al producţiei britanice cu acelaşi nume, din urmă cu trei ani, şi urmăreşte evenimentele comice din sânul unei disfuncţionale familii afro-americane din Pasadena, California, care se reuneşte cu ocazia funeraliilor patriarhului familiei. Fraţii Aaron şi Ryan sunt unul la gâtul celuilalt, până când un oaspete misterios din trecutul tatălui lor ameninţă să dezvăluie un şocant secret de familie dacă nu îi sunt satisfăcute pretenţiile financiare. În timp ce aceştia se zbat să ascundă adevărul de familia şi prietenii lor, se dezlănţuie un haos total, şi îşi fac apariţia o succesiune de evenimente hilare care implică rude, romantism, gelozie, bigotism, diaree, halucinogene şi şantaj. Pe măsură ce tensiunile se acumulează, animozităţile se cristalizează şi conflictele dintre rude reizbucnesc, secretele de multă vreme îngropate ale familiei sunt dezvăluite, iar consecinţele sunt amuzante şi imprevizibile. Astfel, ceea ce îşi propunea a fi o intimă şi decentă ceremonie funerară, se transformă în mama tuturor funeraliilor, pe care nici un invitat nu o va uita prea curând.


26 iulie – 01 august 2010:


19 – 25 iulie 2010:

După moartea unui prieten din copilărie, Jake Taylor, liceean şi sportiv de succes, trebuie să-şi schimbe viaţa şi să-şi sacrifice visurile pentru a salva vieţile altora.
Pentru Jake Taylor viaţa e frumoasă, le are pe toate: prieteni, faimă, o bursă de baschet, cea mai tare fată din şcoală şi toată lumea îl iubeşte. Jake Taylor are un viitor strălucit. Roger Dawson nu are nimic. Nici prieteni, nici speranţă. Are parte doar de neplăceri şi e mereu marginalizat şi dispreţuit. Deşi cei doi au fost cei mai buni prieteni în copilărie, Jake, pus faţă în faţă cu cerinţele mulţimii, se îndepărtează repede de Roger. Acum Roger nu-şi găseşte locul nicăieri, nu se încadrează în cercul lui Jake, nu se încadrează în cercul nimănui, e singur şi s-a săturat. Într-o zi el se plimbă prin campus cu un pistol în buzunar şi durere în inimă şi ia o decizie tragică.  Cu un ultim efort, Jake încearcă să-l oprească pe Roger, însă nu reuşeşte, iar tragedia zguduie lumea lui Jake. Jake este devastat de cele întâmplate, şi ceva în el se schimbă. În încercarea de a găsi răspunsuri în propria sa viaţă, o întrebare îl macină cel mai tare: Puteam oare să-l salvez? El se întreabă ce ar fi putut face pentru a salva viaţa prietenului său. De aici, popularitatea de care acesta se bucura începe să nu mai pară atât de importantă pentru el, reuşind să descopere alte lucruri mult mai bune şi importante de făcut. Jake se trezeşte căutând următorii Rogeri, apropiindu-se astfel de excluşi şi singuratici, de copiii care nu sunt consideraţi cool. Dar această decizie, printre altele, ameninţă lumea lui Jake şi toată fundaţia pe care aceasta e clădită. El îşi poate pierde prietenii, bursa, visurile şi chiar reputaţia, punându-şi marea întrebare: „Despre ce (şi cum) vreau să fie viaţa mea?”.
Evenimentele se desfăşoară în aşa fel încât, la un moment dat, Jake decide să devină creştin. Cu toate acestea, lucrurile încep să scape sub control. Părinţii săi sunt pe cale să divorţeze, prietena sa este însărcinată, şi foştii săi prieteni îl ridiculizează şi-l batjocoresc. În tot acest timp, Jake va realiza nu doar ceea ce înseamnă să fie un adevărat creştin, ci şi cum poate salva o viaţă.
Adolescenta Mary Cummings, narator şi eroină a acestui film, „a fost Născută din Nou toată viaţa”, duce o viaţă liniştită, e o bună creştină, are mulţi prieteni şi un iubit perfect, toţi creştini. „Fată cuminte”, Mary şi prietena ei cea mai bună, autoritara, fanatica, egocentrista şi energica Hilary Faye, îşi încep ultimul an de liceu la American Eagle Christian High School, de lângă Baltimore. Împreună cu fundamentalistele ei prietene, Hilary şi Veronica, formează popularul grup, numit „Christian Jewels”. Totul pare a fi perfect, asta până când prietenul lui Mary, Dean, îi spune că ar putea fi gay. Când Isus îi „apare” într-o viziune, ea îi urmează sfatul de „a face tot ce poate să-l ajute”. Astfel, din dorinţa de a-l salva, Mary încearcă să-l aducă pe calea cea “dreaptă”, inclusiv oferindu-i acestuia virginitatea sa. Dar nimic din toate acestea nu ajută, pentru că Dean e prins şi trimis la un centru de „de-homosexualizare”, iar Mary, spre oroarea ei, se trezeşte gravidă. Dintr-o dată, Mary are îndoilei cu privire la tot ceea ce crede, iar Hilary Faye şi „ucenicii” devotaţi ai acesteia se întorc împotriva ei. Ca un proscris, Mary se trezeşte singură şi ostracizată, asta până când se împrieteneşte cu alţi paria ai şcolii: Roland, fratele cinic al lui Hilary Faye, aflat în scaun cu rotile; rebela şi exuberanta Cassandra, singura evreică a şcolii; şi nou venitul Patrick, fiul directorului, skater. În această comedie dulce şi subversivă, un grup de outsideri se formează pentru a face faţă liceului şi a absolvi, învăţând în cele din urmă multe despre ei înşişi, găsind credinţa în locuri neaşteptate, şi realizând ceea ce înseamnă cu adevărat să fi Salvat!
„Saved!”, o combinaţie reuşită de comentariu social şi film cu adolescenţi, este o dramă-comedie care implică elemente satirice şi vorbeşte despre credinţă, ostracizare, toleranţă, acceptare, ipocrizie, prietenie, homofobie, sarcină adolescentină, divorţ şi dizabilităţi. Un film cu o tematică serioasă, dar prezentată într-un ambalaj amuzant. „Saved!” poate fi perceput ca o încurajare pentru orice creştin evanghelic de a trăi o viaţă autentică care să reflecte dragostea şi harul lui Isus.


12 – 18 iulie 2010:


♦ Phil şi Claire Foster formează un cuplu obişnuit, sensibil, iubitor, cu doi copii şi o casă în suburbia New Jersey. În ultima perioadă viaţa lor conjugală a devenit o imensă rutină, astfel, Claire şi Phil inventează “întâlnirea de sâmbătă seara”, când cei doi iasă împreună la film şi apoi la restaurant. Intrigaţi de divorţul celor mai buni prieteni ai lor, care păreau până nu demult un cuplu perfect, şi exasperaţi de monotonia din propriile existenţe, Claire şi Phil decid să acţioneze pentru a reaprinde scânteia pasiunii dintre ei. Prin urmare, cei doi se hotărăsc să cineze la cel mai nou şi monden restaurant din Manhattan, dar fără a avea rezervare. Sperând să li se dea, totuşi, o masă undeva înainte de miezul nopţii, aceştia fură în cele din urmă rezervarea unui cuplu care nu se mai prezintă la local. În timp ce iau masa, sunt confundaţi cu acel cuplu şi se trezesc implicaţi într-o aventură plină de pericole, dar şi de adrenalină. Încercând să scape de un taximetrist nebun, de un cap al mafiei locale şi de doi poliţişti corupţi, Claire şi Phil îşi reamintesc motivele pentru care funcţionează atât de bine împreună ca şi cuplu. Cei doi Foster realizează curând că jocul lor de-a parinţii la întâlnire a devenit hilar de anapoda, lansându-se într-o serie de aventuri nebuneşti, sălbatice şi periculoase pentru a-şi salva vieţile şi a-şi consolida căsnicia. Un film amuzant şi plăcut, presărat cu dialoguri emoţionante.


05 iulie – 11 iulie 2010:


28 iunie – 04 iulie 2010:

• „Hot Tub Time Machine” urmăreşte povestea unui grup de patru buni prieteni, patru bărbaţi trecuţi de 30 de ani, care au fost cei mai buni prieteni în perioada liceului, dar pe care destinul i-a despărţit mai mulţi ani. Acum sunt extrem de frustraţi de modul în care au evoluat existenţele lor ca adulţi, şi nostalgici după adolescenţa plină de aventuri şi bună dispoziţie. Şi extrem de plictisiţi de viaţa lor de adulţi: Adam a fost părăsit de prietenă, Lou este un veşnic petrecăreţ care nu-şi găseşte drumul în viaţă, Nick are o slujbă mizeră şi este “sufocat” de o soţie care îi controlează fiecare mişcare, iar Jacob, nepotul lui Adam, este un puşti tocilar, obsedat de jocuri video, care-şi iroseşte viaţa pe net şi care nu-şi părăseşte casa. Cei patru se reunesc la o cabană de ski, unde obişnuiau să îşi petreacă timpul liber în prima tinereţe. Aici, după o noapte sălbatică în care au consumat alcool şi energizante, sunt teleportaţi înapoi în timp, în anul 1986, când cei trei prieteni erau adolescenţi, iar Jacob nici nu se născuse încă. Totul prin intermediul unei căzi de baie cu puteri miraculoase şi prin intermediul unui meşter ciudat, care ar putea fi singura persoană capabilă să îi readucă în prezent. Retrăindu-şi anii tumultuoşi ai tinereţii şi reîntâlnindu-se cu iubitele lor din liceu, Adam, Lou, Nick şi Jacob au posibilitatea de a se redescoperi, de a-şi regăsi optimismul şi mojo-ul, de a repara greşelile trecutului şi de a valorifica mai bine prezentul. Dacă la început Adam, Nick şi Lou au încercat să nu schimbe cursul faptelor, în final se decid că asta e şansa lor să modifice cursul vieţii şi să facă cu adevărat o schimbare în bine.
„Hot Tub Time Machine” este o comedie captivantă, savuroasă, inteligentă, obraznică, dar fără vulgaritate de prost gust. Filmul pune accent pe prietenie şi pe alegerile pe care le facem, alegeri care pot schimba viaţa. Urmează-ţi visurile, fii tu însuţi, fă ceea ce-ţi place, dar fă totul cu cap!
Un tip normal întâlneşte femeia perfectă, însă îndoielile, lipsa de încredere în el şi influenţa negativă din partea prietenilor şi a familiei fac ca relaţia să întâmpine greutăţi. „She’s Out of My League” este o mică şi simpatică comedie romantică, uşoară, destul de amuzantă şi nepretenţioasă. Personajul principal este Kirk Kettner, un tip de treabă, un tânăr plăpând şi timid, cu o înfăţişare banală, cu puţină încredere de sine, un om care nu a realizat prea multe în viaţă. El lucrează ca agent de pază în aeroport şi nu are prea multe idealuri, în afară de acela de a se împăca cu fosta prietenă, Marnie. Deşi Marnie a încheiat relaţia în urmă cu doi ani, fiind total indiferentă la sentimentele acestuia, a rămas într-o strânsă legătură cu părinţii lui Kirk dar şi cu arogantul lui frate, Kyle, continuând să participe la activităţile familiei împreună cu noul ei prieten. Neimplicat într-o relaţie şi cu o viaţă de familie incomodă, Kirk se încrede în cei trei prieteni pe care îi are, colegi cu el la aeroport. În aceste condiţii, atunci când o întâlneşte la aeroport pe Molly McCleish, o femeie frumoasă, fermecătoare, inteligentă şi de succes, şi care se arată interesată de el, nu numai Kirk este şocat, ci şi prietenii, familia şi mai ales fosta iubită. Deşi nu înţelege ce vede Molly la el şi ce caută el în viaţa ei, printr-un concurs de împrejurări, Kirk devine iubitul lui Molly. Astfel, viaţa lui Kirk ia o întorsătură oarecum incredibilă; acum el trebuie să-şi dea seama cum să facă relaţia să mergă, chiar dacă este primul care admite că Molly „nu-i de nasul lui”.


21 – 27 iunie 2010:

Plasat în vasta suburbiei a Johannesburgului, Soweto – unde supravieţuirea este obiectivul principal -, „Tsotsi” urmăreşte şase zile din viaţa unui tânăr şi nemilos lider de bandă, care ajunge să îngrijească un bebeluş răpit în mod accidental, în timpul furtului unei maşini. “Tsotsi” este un portret îndrăzneţ şi tulburător al unui tânăr furios care trăieşte într-o stare de extremă depravare urbană. Lumea sa vibrează de energia pură a “muzicii Kwaito” – beat modern al ghetoului, care reflectă tulburata sa stare de spirit. Tsotsi este un adolescent fără sentimente, întărite de viaţa sa grea. După ce împreună cu gaşca lui a ucis un om într-un jaf, l-a bătut pe Boston, un membru al bandei sale, a umilit un cerşetor olog, toate  pe parcursul unei singure nopţi, Tsotsi fură o maşină şi o împuşcă pe proprietara acesteia în stomac. În timp ce conduce, Tsotsi constată că există un bebeluş pe bancheta din spate, şi că femeia fusese o mamă disperată. Acesta aduce copilul la casa lui din mahala şi se ataşază de  el. Timp de şase zile, copilul îi schimbă comportamentul, trezind şi dezvoltând în el sentimentul de empatie şi umanitate, iar criminalul cu sânge rece îşi redescoperă demnitatea şi capacitatea de a iubi. Filmul este un thriller psihologic în care protagonistul este obligat să se confrunte cu propria sa natură brutală şi să facă faţă consecinţele acţiunilor sale. Filmul dezvăluie o perspectivă umană atât a victimelor infracţiunilor violente cât şi a celor care le comit, şi este, în ultimă instanţă, o poveste a speranţei şi un triumf al dragostei în pofida furiei.
Bazat pe un romanul scris de Athol Fugard (câştigător al Premiului Nobel), „Tsotsi” este un portret actual, autentic, extraordinar şi curajos al vieţii de ghetou din împrejurimile oraşului Johannesburg. „Tsotsi” este o meditaţie sinceră asupra adevărului şi reconcilierii, fiind totodată o poveste a ispăşirii şi regăsirii esenţei bune într-un personaj interlop aparent iremediabil damnat.
„Tsotsi” înseamnă „bătăuş” sau „gangster” în limbajul de stradă a aşezărilor şi ghetourilor din Africa de Sud, iar „Kwaito” este versiunea sud-africană a hip-hopului american.

14 – 20 iunie 2010:


07 – 13 iunie 2010:


31 mai – 5 iunie 2010:


24 – 30 mai 2010:


17 – 23 mai 2010:


10 – 16 mai 2010:

♦ „The Art of Travel” e un flm de aventuri despre plăcerea de a călători în general. După terminarea liceului, Conner Layne e pe cale să se căsătorească cu prima lui dragoste. Planurile îi sunt date peste cap atunci când îşi surprinde logodnica într-o situaţie compromiţătoare. În ziua nunţii, acesta o părăseşte în faţa altarului şi, fără să stea pe gânduri, pleacă singur în luna de miere în America Centrală, în cătarea aventurii. Astfel, se suie în primul avion, care-l duce undeva în Nicaragua. Aici, deşi copleşit de decizia sa de vacanţă, porneşte în aventura vieţii sale atunci când se alătură unui grup de călători ce încearcă să parcurgă un traseu montan în timp record. „The Art of Travel” e un film care îşi propune să vorbească despre descoperirea de sine, educarea şi maturizarea  ca efect al călătoriilor şi al contactului direct cu diferite culturi ale lumii. Deşi are un concept interesant şi o sumedenie de peisaje mirifice, „The Art of Travel” rămâne totuşi un film cu o execuţie dezamăgitoare.
Bartleby Gaines este pe punctul de a absolvi liceul, dar mai mult decât atât este pe punctul de a o încurca cu părinţii. Bartleby Gaines a fost respins la toate cele opt colegii la care a aplicat, ceea ce înseamnă că are în faţă o posibilă carieră de portar, un mare scandal cu părinţii şi o mare lipsă în capitolul amoros căci fata pe care o iubeşte se declară neinteresată de fraieri. Cu sprijinul prietenilor Bartleby Gaines va dovedi că e băiat deştept, dar nu neapărat în felul în care ceilalţi au aşteptări de la el: dacă nu există şcoli care să îl vrea, va face el una care să fie a lui. Un film cu o idee simpatică, dar predispus la rateuri.

03 – 09 mai 2010:


26 aprilie – 02 mai 2010:


19 – 25 aprilie 2010:


12 – 18 aprilie 2010:

• Filmul „Mongol”, primul dintr-o serie de trei, este povestea tinereţii şi ascensiunii lui Genghis Khan, cel care a unificat triburile nomade mongole în anul 1190 şi a pus bazele Imperiul Mongol. Nimeni nu bănuia că micuţul Temujin, care se năştea în 1162, undeva într-o aşezare din zona lacului Onon, avea să devină la doar 40 de ani marele Ginghis Han, conducătorul hoardelor cotropitoare ale mongolilor şi liderul unuia dintre cele mai mari imperii pe care le-a cunoscut vreodată istoria. La vârsta de numai 13 ani, Temujin îşi dovedeşte calităţile de conducător prin uciderea fratelui său vitreg, Bekhter. Domnia sa atinge punctul culminant in anul 1206, atunci când, impulsionat de curaj şi de iubire, uneşte toate triburile mongole, ajungând „Hanul hanilor”, luându-şi astfel numele de Genghis Khan.

05 – 11 aprilie 2010:

Alan Rickman e Alex Hughes, un fost deţinut, eliberat de curând din închisoare, care pleacă într-o călătorie pentru a-şi întâlni un vechi prieten. Într-un fast food, o întâlneşte pe Vivianne, o tânără exuberantă, enervant de insistentă şi vivace. Alex acceptă să o ia cu el, dar suferă un accident rutier în care fata moare. Când decide să-şi exprime regretele mamei lui Vivianne, Alex are o surpriză. El descoperă că aceasta este o femeie autistă, care supravieţuieşte cu greu, fata reprezentând singurul ei sprijin. La insistenţele mamei, Alex rămâne să aranjeze înmormântarea şi să scoată gunoiul. Cunoaşte oameni noi, iubeşte din nou, învaţă de fapt să trăiască iar.
Un film de o subtilitate incredibilă, o reflexie despre vinovăţie şi suferinţă, cu o distribuţie perfectă.

29 martie – 04 aprilie 2010:

♦ Film semiautobiografic, „Local Color” se bazează pe experienţa trăită de regizorul George Gallo la 18 ani, pe vremea în care era un talentat, dar dificil student la Arte. Gallo relatează în „Local Color” întâlnirea avută cu un pictor retras, un artist care friza geniul, dar îmbrăţişase definitiv alcoolul, întâlnire care i-a marcat profund viaţa.




22 – 28 martie 2010:

♦ „A Christmas Story” este inspirat din povestea clasică scrisă de Charles Dickens şi îl prezintă pe Ebenezer Scrooge, un om de afaceri bătrân, zgârcit, posac, răutăcios şi dispreţuitor cu toată lumea, începând cu apropiaţii săi, angajatul Bob, şi nepotul Fred. Ca în fiecare an, Scrooge le arată tuturor în mod foarte clar că nu are nici cea mai mică intenţie de a se bucura de sărbători.
Astfel, în ajunul celui de-al şaptelea Crăciun de la moartea partenerului său de afaceri, Marley, fantoma acestuia îl vizitează pe Scrooge, cu intenţia de a-l ajuta să evite o soartă similară cu a sa, şi îl anunţă ca in acea noapte va fi vizitat de trei spirite: Spiritul Craciunului Trecut, Prezent şi Viitor. Fiecare dintre ele îl poartă pe bătrânul Scrooge într-o incursiune menită să-i arate greşelile grave pe care le-a făcut în viaţă, să-i deschidă ochii, dezvăluindu-i adevăruri pe care el nu prea vrea să le accepte, totul înainte de a fi prea tarziu.
„A Christmas Story” e o poveste senzaţională şi emoţionantă care vorbeşte despre un om îngrozitor care, în urma unor evenimente fantastice, se schimbă complet, îşi redescoperă umanitatea, bunătatea şi bucuria de a trăi.

15 – 21 martie 2010:

„Shutter Island” este un thriller psihologic hipnotic, gothic, tensionat, întunecat, abundând în scene cu adevărat memorabile. Este un film care ţine spectatorul cufundat în acţiune în fiecare secundă a peliculei, trecându-l printr-o multitudine de stări. Uneori te va aduce în pragul nerăbdării, în unele momente te va fascina, pentru ca mai tot timpul să se joace cu aşteptările tale şi curiozitatea deja incitată. “Shutter Island” este o ecranizare după romanul omonim al lui Dennis Lehane, publicat în 2003.
„Shutter Island” se petrece undeva în anul 1954 şi are în centrul acţiunii insula-fortăreaţă omonimă ce găzduieşte un azil de criminali nebuni dintre cei mai periculoşi. În jurul acestei insule par a fi ţesute mistere dintre cele mai ciudate, mistere pe care ofiţerul de poliţie Teddy Daniels şi noul său partener, Chuck Aule, par a fi hotarâţi să le dezlege. Cei doi ofiţeri ajung pe Shutter Island pentru a investiga evadarea uneia dintre pacientele deosebit de inteligente ale acestei fortăreţe, care reuşise să scape din aparent impenetrabilul Ashecliffe Hospital.
Odată cu sosirea celor doi, un uragan loveşte insula şi ofiţerii rămân blocaţi pe Shutter Island, încercând să afle din discuţiile pe care le au cu pacienţii şi cu psihiatrii adevărul despre dispariţia misterioasă. Lucrurile par însă a se complica cu fiecare moment, zvonuri despre conspiraţii întunecate şi crime de neimaginat apărând în prim plan. Ofiţerul Daniels începe să bănuiască că în spatele azilului aparent bine intenţionat se desfăşoară experimente medicale înfricoşătoare. Cu cât ancheta avansează mai mult, cu atât ofiţerul Daniels începe să creadă că are şanse mai mici de a părăsi viu insula. „Shutter Island” este un film ce nu trebuie sub nicio formă ratat. Un apogeu genial al colaborării lui Leonardo DiCaprio cu maestrul regizor Martin Scorsese. Un thriller plin de suspans şi tensiune ce ne va ţine continuu cu sufletul la gură, un adevărat spectacol vizual.


08 – 14 martie 2010:

01 – 07 martie 2010:

• „Dead Man Walking” este un film superb, un film fascinant şi puternic, o dramă spirituală, un adevărat exerciţiu de filozofie.
Lansat în 1995, filmul, scris şi regizat de Tim Robbins, se bazează pe volumul de memorii al calugăriţei Helen Prejean, şi spune povestea acesteia şi relaţia specială care se stabileşte între ea şi un condamnat la moarte, pe nume Matthew Poncelet, acuzat de omor deosebit de grav, care îşi aşteaptă execuţia prin injecţie letală într-un penitenciar din Louisiana.
Matthew, alături de un alt bărbat, este găsit vinovat de către instanţa de judecată pentru participarea la violul unei tinere fete, urmat de uciderea ei şi a iubitului acesteia. El primeşte condamnarea la moarte, şi, ajuns în această situaţie fără întoarcere, solicită ajutor din partea sorei Helen Prejean. În speranţa că-i va izbăvi sufletul, aceasta acceptă şi se decide să îi ofere suportul de care are nevoie, încercând să-i arate drumul spre mântuire şi iertare şi să-l determine să-şi mărturisească păcatele. Câştigând încrederea deţinutului, ajunge să empatizeze cu el, dar apoi are parte şi de contactul cu familiile îndoliate şi se găseşte prinsă undeva la mijloc, neştiind pe cine să ajute. Sora Helen experimentează complexitatea, contradicţiile şi adevărurile grele ale situaţiei şi va trebui să se decidă în privinţa modului în care va soluţiona paradoxul în care se găseşte. „Tot ce vreau este ca ultimul chip pe care-l vezi cât eşti în viaţă să fie chipul iubirii”, îi spune Helen. Cine va învinge în lupta cu demonii?
Fără excese moralizatoare, dar brutal în adâncimea sa psihologică, „Dead Man Walking” e un film provocator şi intens, fiind una dintre cele mai bune drame din istoria genului.
„Fantastic Mr. Fox” e o animaţie amuzantă şi interesantă, bazată pe cartea cu acelaşi nume a scriitorului britanic Roald Dahl, cel care a scris volumul adaptat în “Charlie and the Chocolate Factory” al lui Tim Burton. Adaptare reuşită, “Fantastic Mr. Fox” e un film de animaţie stop-motion care prezintă aventurile unei familii de vulpi.
Domnul, doamna Fox şi copiii lor trăiesc împreună cu Viezurele, Iepurele, Nevăstuica şi familiile lor sub un mare copac. Domnul Fox e rebel, e sălbatic, e şmecher, e rapid, are un miros foarte fin şi scapă de fiecare dată din ghearele fermierilor. Acesta trebuie să renunţe la obiceiurile sale vechi şi să devină un tată responsabil. În fiecare seară, domnul Fox fură câte ceva de mâncare de la fermierii Boggis, Bunce şi Bean. Exasperaţi, fermierii caută să distrugă vizuina unde trăieşte acesta şi familia lui. Dar nimeni nu este mai şiret decât vulpoiul Fox, care le-a pregătit o surpriză acestor fermieri.
„Fantastic Mr. Fox” e o realizare vizuală excepţională, cu personaje cu caractere şi intuiţii puternice şi neînvise, cu probleme care necesită rezolvări imediate. E o poveste despre responsabilităţi şi aventură, despre prietenie şi despre farmecul vieţii în natură.

22 – 28 februarie 2010:

♦ „Crazy Heart” e un film umil şi graţios cu interpretări actoriceşti excelente, un scenariu elegant, cu dialoguri notabile („vreau să vorbesc despre cât de urât faci să arate camera asta”), o regie foarte atentă şi imagini (peisaje) superbe. Întreaga coloană sonoră a filmului e semnată de T-Bone Burnett şi Stephen Bruton (care a murit de cancer în luna mai a anului trecut). Melodiile şi versurile sunt în echilibru perfect cu filmul şi reuşesc foarte bine să descrie personajul principal al acestuia şi toată complexitatea trăirilor sale.
Un film cu o poveste reală despre viaţă şi despre decizii (bune sau rele), un film care cunoaşte mai multe despre alcoolism decât orice alt film, un film sincer, cu multă inimă şi fără cinism, un film pentru iubitori de muzică bună, boemi, şi nu numai. Unul dintre cele mai bune, emoţionante şi autentice filme ale anului. Vă invit să-l savuraţi şi să-l descoperiţi şi voi.


15 – 21 februarie 2010:

• “Agora” este povestea unei femei, a unui oraş, a unei civilizaţii şi a unei planete. E o dramă istorică care prezintă curajul unei femei şi căderea unui bărbat, e un film interesant care îţi permite să atingi, să experimentezi, să miroşi o epocă. Fiind o călătorie in timp şi spaţiu, “Agora” prezintă un moment de cotitură în istoria omenirii, e un efort ambiţios de a portretiza complexitatea tranziţiei de la o societate egipteană păgână la una creştină.
Acţiunea filmului se desfăşoară în Egiptul controlat de Romani, povestea fiind a legendarei Hypatia, care a trăit în provincia romană Alexandria în a doua jumătate a secolului al IV-lea şi începutul secolului al V-lea d. Ch., îndeletnicindu-se cu filozofia, astronomia şi matematica, şi a murit ucisă de nişte fanatici religioşi. În anul 391 e.n., valul violenţelor religioase de pe străzile Alexandriei ajunge până la poarta faimoasei biblioteci a oraşului. Prinsă între zidurile acesteia, Hypatia şi elevii săi se luptă cu disperare să salveze preţioasa colecţie de cărţi conţinând învăţăturile Lumii Antice. Printre aceştia, se află şi cei doi bărbaţi care luptă să-i câştige inima: isteţul, privilegiatul şi devotatul Oreste şi Davus, care trebuie să aleagă între ispita de a-şi redobândi libertatea prin intermediul Creştinismului şi dragostea purtată frumoasei sale stăpâne.


08 – 14 februarie:

“Bella” e povestea fermecătoare a doi oameni care se îndrăgostesc datorită unui copil nenăscut încă. E o poveste de dragoste în care viaţa a trei oameni s-a schimbat pentru totdeauna, totul pe parcursul unei singure zi în New York. Jose fusese un mare fotbalist, acum fiind bucătarul-şef în restaurantul mexican al fratelui său Manny. Manny pare a fi un insensibil şi un perfecţionist, pentru el totul reducându-se la afaceri. Nina e o tânără care se chinuie să supravieţuiască lucrând ca şi chelneriţă în acelaşi restaurant. Universul ei se zguduie atunci când află că e însărcinată. Viaţa lui Jose se schimbă atunci când fratele său o concediază pe Nina de faţă cu restul angajaţilor. Deşi Jose şi Nina nu formează un cuplu, Jose părăseşte bucătăria, reuşeşte să o prindă din urmă pe Nina, îşi cere scuze pentru umilinţa provocată de fratele său şi află motivul concedierii sale. Cei doi  se plimbă şi vorbesc, împărtăşesc amintiri, iau prânzul împreună în restaurantul unei prietene care se oferă să-i angajeze pe amândoi. Împreună fac o vizită părinţilor săi din apropierea New York-ului. Pe parcurs, Jose încearcă să o convingă să pastreze copilul, motivaţiile sale fiind explicate prin premoniţii şi frânturi din trecutul său misterios şi dureros. Între cei doi se creează o prietenie frumoasă, Jose dovedindu-se a fi un sprijin pentru Nina în luarea unei decizii în legătură cu sarcina.

♦ Înainte de Romeo şi Julieta au fost Tristan şi Isolda. “Tristan & Isolde” pune in context istoric legenda lui Tristan şi a frumoasei Isolda. Plasat în timpuri medievale, filmul ne prezintă o insulă britanică divizată în triburi războinice, o insulă permanent aflată sub ameninţarea unei Irlande bine organizate ca un regat.
Născut în inima unui trib şi orfan de ambii părinţi, Tristan devine eroul tribului său când conduce o misiune de eliberare a unor prizonieri luaţi în sclavie de irlandezi, lucru ce permite liderului de trib şi tată adoptiv, Lord Marke, să cheme triburile pentru un tratat de unire. Rănit însă în luptă şi crezut mort, Tristan ajunge pe ţărmul irlandez unde se îndrăgosteşte de tânăra Isolda, care-i salvează viaţa şi-l ajută în secret să se întoarcă acasă.
Însă soarta îi va aduce din nou împreună. Căutând să stârnească discordie între triburile engleze, regele Irlandei oferă mâna fiicei lui drept premiu într-un turnir între toţi campionii Angliei. Tristan câştigă mâna prinţesei pentru Lord Marke, a cărui dorinţă de a vedea o Anglie unită s-ar putea reailza, în sfârşit. Tristan este îngrozit să vadă că prinţesa  este de fapt salvatoarea lui irlandeză, Isolda. Mai rău, Marke este un rege bun şi cu un viitor măret, a cărui încredere în Tristan l-a adus pe cavaler unde este acum.
Separaţi mai întâi de ţări aflate în război, iar acum de loialitatea faţă de rege şi ţară, Tristan şi Isolda trebuie să-şi învingă sentimentele de dragul păcii şi al viitorului Angliei. Dar, cu cât îşi refuză pasiunea mai tare, cu atât mai mult se înteţeşte focul ei. În ciuda eforturilor de a sta departe unul de altul, Tristan şi Isolda sunt aduşi în mod inevitabil unul către celălalt, aventura lor ameninţând viitorul Marii Britanii.

01 – 07 februarie 2010:

♦ “Avatar” e o călătorie fantastică într-un univers extraterestru, e un film interactiv, cu personaje negative, răsturnări de situaţie, comedie neagră, teatru absurd şi un final apocaliptic. Jake, un veteran de război paralizat, este adus împreună cu alţi pământeni într-o bază de pe planeta Pandora, planetă locuită de o rasă umanoidă, Na’vi, o veche civilizaţie care nu e deloc încântată de oaspeţi. Scopul acestei baze este de a extrage şi de a folosi cât mai multe dintre resursele minerale foarte numeroase ale planetei. Băştinaşii, fiind foarte reticenţi la această idee, luptă din răsputeri să-şi protejeze planeta. În încercarea de a găsi o rezoluţie paşnică, oamenii creează artificial câteva trupuri băştinaşe şi o modalitate prin care ei pot să le posede şi să le controleze, folosindu-le drept avatare. După o serie de evenimente ce-i arată cu adevărat cine e de partea dreptăţii, Jake ajunge să lupte alături de populaţia Na’vi chiar împotriva oamenilor pentru a salva lumea care, treaptat, a devenit căminul său.

♦ „The Princess and the Frog” este o comedie animată în format 2D şi o prezintă pe Tiana, o tânără afro-americană, care trăieţte în elegantul şi grandiosul cartier francez din New Orleans. Din inima Louisianei, pe malurile Mississippi-ului, frumoasa Tiana, al cărei vis este să-şi deschidă propriul restaurant, se va trezi implicată într-o captivantă poveste de dragoste plină de vrăji şi deloc lipsită de pericole, ale cărei personaje principale sunt Naveen – un prinţ transformat în broască, care îşi doreşte cu disperare să fie om din nou -, Dr. Facilier – un preot voodoo şiret -, Mama Odie – o clarvăzătoare oarbă -, Louis – un crocodil îndrăgostit de muzică -, şi un licurici foarte simpatic pe nume Ray, un romantic incurabil.

25 – 31 ianuarie 2010:

Bazat pe cartea cu acelaşi nume a lui Toby Young, filmul urmăreşte aventurile scandaloase ale jurnalistului britanic Sidney Young. După ce creează probleme la o petrecere elegantă, Sidney atrage atenţia lui Clayton Harding, editorul revistei “Sharp”, care îi oferă o slujbă în New York. Clayton îl avertizează pe Sidney că va trebui sa aibă mult şarm şi să impresioneze pe toata lumeă, dacă doreşte să aibă succes. Sidney face însă totul pe dos. O jigneşte şi o enervează imediat pe colega sa Alison Olsen. Încearcă să îi atace pe clienţii celebri ai lui Eleanor Johnson, agent de presă foarte influent. Îşi supără şeful direct şi irită pe aproape toată lumea. Sidney are totuşi doi posibili îngeri salvatori: o atrăgătoare starletă de moment care se ataşează în mod straniu de el şi, după o vreme, Alison, a cărei prietenie ar putea fi singurul lucru în stare să-l salveze.

18 – 24 ianuarie 2010:

♦ “Sixty Six” e un film comedie-dramă-biografic bazat pe o experienţă din copilăria regizorului Paul Weiland. Este vara lui ‘66 şi Anglia e pe punctul de a fi cuprinsă de febra Cupei Mondiale. Pentru Bernie Reubens, un puşti evreu de 12 ani, cel mai important moment al vieţii sale se apropie: Bar Mitzvah, ziua când va deveni bărbat. Evreu devotat, proaspăt diagnosticat cu astm, precoce şi mereu ignorat, Bernie plănuieşte în detaliu organizarea unui eveniment extraordinar care să-l eclipseze pe cel organizat pentru fratele său mai mare,  Alvie. Familia Reubens trece prin momente delicate, e din ce în ce mai îngrijorată de posibilitatea de a-şi pierde afacerea şi pe fiul cel mare şi rebel, astfel încât atenţia acordată zilei de Bar Mitzvah a lui Bernie scade pe zi ce trece. Bernie este forţat de aceste împrejurări să-şi coboare standardele şi să organizeze petrecerea acasă. Cum nu se putea mai rău, finala Cupei Mondiale este programată să aibă loc în aceeaşi zi. Fiind siguri că Anglia nu va ajunge în Finală, şi nedorind să-L supere pe Dumnezeu, părinţii lui Bernie refuză să schimbe data ceremoniei prin care fiul lor avea să intre în lumea bărbaţilor. Însă, pronosticul lor este greşit. În mod neaşteptat şi emoţionant Anglia prinde Finala, iar această zi mult aşteptată de Bernie se întrevede a fi un dezastru.

11 – 17 ianuarie 2010:

„The Young Victoria” este o dramă biografică interesantă şi ce infăţişează primii ani (destul de turbulenţi) de domnie ai Reginei Victoria a Marii Britanii, şi legendara ei legătură romantică (şi totodată mariajul acesteia) cu Prinţul Albert Coburg. Viaţa reginei Victoria, copilăria şi adolescenţa cu precădere, sunt reprezentate migălos şi aparte de către regizorul Jean-Marc Vallée într-un film frumos şi expresiv.
Încoronată regină în anul 1837, la doar 18 ani, Victoria şi-a dat seama că destinul ei este legat de cel al ţării pe care o reprezintă, dedicând-se cu toată inima şi cu toată energia îndeplinirii obligaţiilor de monarh. A condus până în 1901 unul dintre cele mai mari imperii văzute vreodată. A fost căsătorită cu Albert, marea sa iubire, între 1840 şi 1861, au avut împreună nouă copii şi, deşi a fost văduvă pentru următorii 40 de ani, cel puţin, spre deosebire de alţi monarhi, s-a căsătorit cu bărbatul pe care şi l-a dorit.
Tânăra Victoria, nepoată a regelui William şi moştenitoare a tronului Imperiului Britanic, trăieşte într-o lume izolată ermetic, nu are parte de nici un fel de independenţă, are întreaga viaţă aranjată. Regele Leopold al Belgiei speră să o căsătorească cu fiul său, Albert. Pe Albert nu-l încântă deloc ideea de a fi folosit pe post de pion, dar este atras de ceea ce află despre ea şi hotărăşte să o cunoască, descoperind pasiuni comune. În cele din urmă cei doi reuşesc să se cucerească reciproc, trăind o adevărată poveste de dragoste. Astfel, pentru o bună perioadă filmul devine un adevărat love story încântător, sensibil şi pasional. Totul pe fondul intrigilor politice specifice vieţii la Curte.
Pe parcurs aflăm că încăpăţânarea Victoriei  în afacerile politice cât şi personale se dovedeşte a fi un atú, dar şi un mare dezavantaj. Îi pune în pericol atât căsnicia cât şi autoritatea. Ajutorul lui Albert e cel pe care ea îl acceptă, şi beneficiind de sfaturile mătuşii sale, văduva regelui, Victoria reuşeşte să găsească echilibru şi să devină una dintre cele mai mari şi longevive regine din istoria Marii Britanii, un adevărat simbol.

04 – 10 ianuarie 2010:

• Scris de Nick Horny şi nominalizat la trei premii Oscar la ediţia de anul acesta, „An Education” e adaptarea pentru marele ecran a unor memorii aparţinând jurnalistei Lynn Barber. „An Education” e povestea adevărată a unei fete atrase de “viaţa bună” şi totodată povestea maturizării şi transformării acesteia într-o femeie. E un film captivant, cu o poveste frumoasă, interesantă, fermecătoare, romantică şi uşor dramatică.
În anul 1961, în suburbiile Londrei, inteligenta adolescentă în vârstă de 16 ani pe nume Jenny se pregăteşte asiduu pentru a intra la Universitatea Oxford şi a satisface dorinţa conservatorilor ei părinţi, Jack şi Marjorie. Jenny e frumoasă, ambiţioasă, sofisticată, talentată şi cu un foarte mare potenţial. Pasionată de lectură, muzică, cântă la violoncel, este cea mai bună dintre colegele sale de şcoală, iar băiatul pe care aceasta îl place pare să-i răspundă inocentului ei flirt. Până aici, totul ar fi într-o armonie perfectă. Dar într-o bună zi, totul se schimbă. Plictisită de rutina zilnică pe care o presupune viaţa de liceeană, Jenny este fericită atunci când îl cunoaşte, întâmplător, pe David, un bărbat carismatic şi fermecător, care este aproape de două ori mai în vârstă decât ea. David pare a fi bărbatul ideal: elegant, prezentabil în orice situaţie, pedant, cu o situaţie materială aparent prosperă, acesta o va scoate pe Jenny din ambienţa în care fata crescuse până atunci. David o cucereşte repede pe Jenny şi îi incântă atât de mult pe Marjorie şi Jack incât aceştia îi permit lui Jenny să plece împreună cu el în excursii de week-end, să frecventeze localuri luxoase, restaurante pretenţioase, baruri aglomerate până la ore târzii ale nopţii şi să meargă la concerte de muzică clasică şi la licitaţii de obiecte de artă. Cu timpul, cei doi ajung să petreacă un week-end memorabil în Paris. La şcoală, Jenny devine o adevărată “jeune fille à la mode”.
Îndrăgostită de David şi ademenită de acest stil de viaţă libertin şi luxos, Jenny neglijează planurile de a deveni studentă la Oxford şi işi pune astfel viitorul în pericol. Alternativa incitantă de educaţie pe care i-o oferă acest playboy stilat i se pare fetei mult mai atractivă decât educaţia tradiţională pe care a primit-o de la părinţi, dar riscul pe care şi-l asumă devenind o femeie sofisticată sub bagheta mentorului ei este acela de a uita cine este cu adevărat.

♦ Inspirat de cartea jurnalistului John Carlin, “Playing the Enemy: Nelson Mandela and the Game That Changed a Nation”, filmul “Invictus” relatează povestea reală a modului în care preşedintele sud-african Nelson Mandela şi-a unit forţele cu François Pienaar, căpitanul echipei de rugby a Africii de Sud, cu scopul de a-i unifica pe locuitorii ţării sale. După ce a fost eliberat din închisoare, după 27 de ani de detenţie, şi a fost ales primul om în stat, Nelson Mandela a înteles că ţara a rămas divizată din punct de vedere economic şi rasial, chiar şi după eradicarea politicii de apartheid, şi a decis să se folosească de campionatul mondial de rugby, găzduit de către Africa de Sud, în anul 1995, pentru a-şi aduce laolaltă poporul prin limbajul universal al sportului. Acţiunea filmului se axează pe perioada când Africa de Sud a caştigat Cupa Mondială la rugby, asta după ce echipei Springboks (un fel de simbol al vechii ţări, formată aproape numai din jucători albi, huiduită de co-naţionalii de culoare) i-a fost interzisă participarea la competiţii încă din 1980, din cauza apartheidului. După decade de ură rasială, violenţă şi neîncredere, albii şi negrii din Africa de Sud au vibrat împreună în tribune sau în faţa televizoarelor văzând cum echipa lor naţională devine campioană a lumii, învingând în finală marea favorită a turneului, Noua Zeelandă.
“Invictus” este un film echilibrat şi mult mai subtil decât pare la prima vedere, este o poveste simplă despre triumf sportiv, dar şi un studiu complex de leadership politic, iar Morgan Freeman oferă o interpretare extraordinară, portretizându-l pe Nelson Mandela cu multă umanitate, şi nu ca pe un sfânt. Ne este prezentat un Nelson Mandela încercând să-şi conducă ţara şi să-şi unească poporul, în timp ce are de a face cu o mulţime de probleme în viaţa sa personală.
Bazat pe bestsellerul poetei Sapphire, plasat în Harlemul anului 1987, filmul prezintă povestea lui Clareece “Precious” Jones, o tânără de 16 ani, care duce o viaţă pe care nimeni nu şi-ar dori-o. Precious e neiubită de nimeni, ignorată sau ironizată de colegi, oprimată şi abuzată fizic şi emoţional de o mamă monstruoasă, pe nume Mary, şi violată în repetate rânduri de către tatăl ei, cu care a rămas insărcinată de două ori. Precious a crescut şi trăieşte în sărăcie, e supraponderală, aproape analfabetă, s-a închis în sine, evită contactul cu oamenii, rareori vorbeşte, e un adevărat mozaic de durere. Precious trăieşte un coşmar, suferă, visează, dar nu e niciodată deconectată. Sub figura ei impasivă se ascunde o tânără atentă, isteaţă, curioasă şi optimistă.
Fiind pe punctul de a da naştere celui de-al doilea copil şi fiind amenintată cu exmatricularea din liceu, lui Precious i se oferă şansa de a se transfera la o altă şcoala şi de a intra într-un program educaţional alternativ. Precious îşi ascultă instinctele, şi, împotriva dorinţei mamei sale, se înscrie în programul Each One/Teach One, conştientă fiind că aceasta e şansa mult aşteptată. Sub îndrumarea fermei, dar devotatei şi răbdătoarei profesoare Rain, adolescenta care a îndurat chinuri de neimaginat pâna la aceasta vârstă fragedă parcurge drumul de la întuneric, suferinţă şi umilinţă către lumină, iubire şi respect de sine. Astfel află că “Precious” e mai mult decât o simplă poreclă – e un adevăr despre ea şi despre viaţă.
Precious îi reprezintă pe toţi acei băieţi şi fete care sunt trecuţi cu vederea sau uitaţi de către societate. Filmul pune în lumină două epidemii: analfabetismul şi abuzul sexual, şi ilustrează puterea vitală a profesorilor şi asistenţilor sociali  în schimbarea cursului unei vieţi. Înfometată după dragoste, dar cu demnitate determinantă, Precious işi confruntă mama abuzivă, învaţă să aibă încredere într-o profesoară plină de compasiune, descoperă prietenii neaşteptate şi, nu în ultimul rând, speranţă. „Precious” e un film trist dar înălţător care ne reaminteşte că viaţa e grea, viaţa e bogată, şi, indiferent de problemele cu care ne confruntăm, viaţa e preţioasă.
• “The Hurt Locker” – poate cel mai bun film despre conflictul din Irak, în principal pentru că nu este un film despre conflictul din Irak. Înarmată cu scenariul jurnalistului Mark Boal, cu finanţare exclusiv independentă adunată de te miri unde, cu o echipă restrânsă şi cu actori principali (în special Jeremy Renner), Kathryn Bigelow a turnat acest film – în fapt, ultima lună din contractul unei echipe de genişti, în condiţii atroce dar cu o poftă uşor de verificat în absolut fiecare cadru. Guy Pearce, David Morse şi Ralph Fiennes au apariţii episodice, care n-ar trebui să abată atenţia de la suspansul teribil gradat şi senzaţia de imediat definitiv de care filmul nu te lasă să scapi nici măcar după genericul final.
O poveste despre hazard, teroare şi, mai ales, dependenţă, acest film independent mizează pe ideea unei meserii extrem de periculoase şi, în acelaşi timp, incitante: detonatorul de bombe. În esenţă, despre asta e vorba în “The Hurt Locker”: o echipă de detonatori de bombe, în Irak, îşi trăieşte tensiunile şi dramele doar pentru a ajunge la limanul uriaşei bucurii care se numeşte “rămânerea în viaţă”. “The Hurt Locker” e un thriller bine lucrat care surprinde psihologia acestor oameni care salvează (sau nu) alţi oameni prin curajul nebunesc-inconştient de care dau dovadă.
“The Hurt Locker” e, în opinia multora, cel mai bun film despre Războiul din Irak şi cel mai bun film al anului 2009. Film de război, preocupat mai mult de antractele acestuia decât de războiul propriu-zis, “The Hurt Locker”, cel mai spectaculos şi mai vocal dramatic, e un film autentic şi intens, e o poveste despre sacrificiu eroic, pericol inimaginabil, şi ispititorul narcotic reprezentat de războiul în sine.

28 decembrie 2009 – 03 ianuarie 2010:

 

→Săptămâna-n Filme ☆ 2015

→Săptămâna-n Filme ☆ 2014

→Săptămâna-n Filme ☆ 2013

Săptămâna-n Filme ☆ 2012

Săptămâna-n Filme ☆ 2011

Săptămâna-n Filme ☆ 2009

Scris de Nick Horny şi nominalizat la trei premii Oscar la ediţia de anul acesta, “An Education” e adaptarea pentru marele ecran a unor memorii aparţinând jurnalistei Lynn Barber. “An Education” e povestea adevărată a unei fete atrase de “viaţa bună” şi totodată povestea maturizării şi transformării acesteia într-o femeie. E un film captivant, cu o poveste frumoasă, interesantă, fermecătoare, romantică şi uşor dramatică.
În anul 1961, în suburbiile Londrei, inteligenta adolescentă în vârstă de 16 ani pe nume Jenny se pregăteşte asiduu pentru a intra la Universitatea Oxford şi a satisface dorinţa conservatorilor ei părinţi, Jack şi Marjorie. Jenny e frumoasă, ambiţioasă, sofisticată, talentată şi cu un foarte mare potenţial. Pasionată de lectură, muzică, cântă la violoncel, este cea mai bună dintre colegele sale de şcoală, iar băiatul pe care aceasta îl place pare să-i răspundă inocentului ei flirt. Până aici, totul ar fi într-o armonie perfectă. Dar într-o bună zi, totul se schimbă. Plictisită de rutina zilnică pe care o presupune viaţa de liceeană, Jenny este fericită atunci când îl cunoaşte, întâmplător, pe David, un bărbat carismatic şi fermecător, care este aproape de două ori mai în vârstă decât ea. David pare a fi bărbatul ideal: elegant, prezentabil în orice situaţie, pedant, cu o situaţie materială aparent prosperă, acesta o va scoate pe Jenny din ambienţa în care fata crescuse până atunci. David o cucereşte repede pe Jenny şi îi incântă atât de mult pe Marjorie şi Jack incât aceştia îi permit lui Jenny să plece împreună cu el în excursii de week-end, să frecventeze localuri luxoase, restaurante pretenţioase, baruri aglomerate până la ore târzii ale nopţii şi să meargă la concerte de muzică clasică şi la licitaţii de obiecte de artă. Cu timpul, cei doi ajung să petreacă un week-end memorabil în Paris. La şcoală, Jenny devine o adevărată “jeune fille à la mode”.
Indrăgostită de David şi ademenită de acest stil de viaţă libertin şi luxos, Jenny neglijează planurile de a deveni studentă la Oxford şi işi pune astfel viitorul în pericol. Alternativa incitantă de educaţie pe care i-o oferă acest playboy stilat i se pare fetei mult mai atractivă decât educaţia tradiţională pe care a primit-o de la părinţi, dar riscul pe care şi-l asumă devenind o femeie sofisticată sub bagheta mentorului ei este acela de a uita cine este cu adevărat.
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: